Stort kursutbud för marknadsförare i höst

För dig som letar efter skarpa utvecklingsmöjligheter inom marknadsföringsfältet samtidigt som du arbetar väntar en välmatad höst av möjligheter hos EFL. Från augusti till december erbjuds kursstarter i en spännande palett av marknadsföringsutbildningar i olika omfattning, bredd, djup och spets.  ”Vi har allt från den tvååriga deltidsutbildningen Diplomering Marknadsekonom till tredagarskursen Corporate Brand Management. Oavsett inom vilket område eller på vilket plan dina marknadsföringsutmaningar eller ditt intresse ligger så har vi någonting för dig”, berättar EFL:s Marknadskommunikatör Malena Carlström.

Malena Carlström

Malena Carlström, Marknadskommunikatör EFL

För den som vill ta sitt marknadsföringskunnande till nya nivåer finns en hel del godbitar på höstmenyn. Utöver uppskattade robusta program såsom utbildningen Diplomerad Marknadsekonom startar kurser som EFL Marketing, Corporate Brand Management, Digital Marketing, samt Creating the attentive company.
– EFL är en stor spelare för marknadsföringsutbildning. Genom vårt unika partnerskap med Ekonomihögskolan vid Lunds universitet erbjuder vi en unik blandning av strategi, teori och färdighetsträning kompletterat med det absolut senaste från forskningen. Ett framgångsrikt koncept för den som vill utveckla sig själv och sin verksamhet, berättar Malena Carlström.

EFL har en stolt tradition av att ta fram kreativa och robusta marknadsföringsutbildningar baserat på den breda kompetens man har tillgång till även inom angränsande områden.
– Framgångsrikt marknadsföringstänkande handlar mycket om att kunna växla perspektiv. Ofta hittar man inte den bästa lösningen för sin verksamhet genom att gå direkt från punkt a till punkt b. Nya angreppsvinklar är nyckeln till nytänkande, avslutar Malena Carlström.


Här är marknadsföringshösten 2017 på EFL:


EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande – en utbildning både på bredden och på djupet inom marknadsföring. Kursen ger dig stöd, tankar, idéer och vässar din kreativitet genom hela marknadsföringsprocessen från strategi till implementering. De olika delarna binds ihop genom att du tränas i att göra en riktigt vass marknadsplan. Kursen är 20 veckor lång med sammankomst en kväll i veckan. Kursstart den 28 augusti. Läs mer 

Diplomerad Marknadsekonom – programmet Diplomerad Marknadsekonom tränar dig i att analysera, motivera och fatta kvalificerade beslut inom marknadsföringsområdet. Detta är en bred och djup 2-årig utbildning på halvfart med sammankomster ungefär en kväll i veckan. Ett perfekt upplägg för att kombinera heltidsjobb med studier. En utbildning på akademisk nivå inom strategisk och operativ marknadsföring. Programstart den 29 augusti. Läs mer

Creating the attentive company – under tre dagar får du verktygen för hur du snappar upp kommande trender, ser nya affärsutvecklingsmöjligheter och hittar kreativa lösningar för ditt företag eller organisation. Du tränas i att omvandla dessa insikter till innovativa produkter, tjänster och processer. Ge dig själv och din verksamhet en kreativitetsinjektion! Kursen startar den 27 september.  Läs mer

Corporate Brand Management – från varumärkesstrategi till affärsutveckling – en tredagars utbildning där du under ledning av varumärkesexperten och EFL-medarbetaren Mats Urde tränas i att utnyttja din organisations varumärke som ett strategiskt konkurrensmedel. Kultur, ledarskap, positionering, affärsstrategi och varumärkesstrategi länkas samman till en stark helhet som du lär dig att bemästra. Kursstart den 21 november. Läs mer

Digital Marketing:  att skaffa sig skarpa verktyg och metoder för att stärka och få utväxling på sin digitala närvaro blir allt mer nödvändigt för så gott som samtliga verksamheten. Tredagarskursen Digital Marketing utvecklar din och din organisations förståelse för såväl strategiska som operativa aspekter av digital marknadsföring. Kursstart den 5 december. Läs mer

Sagt om Dipl. Marknadsekonom


”Programmet gav en bra helhet från marknadsföring till redovisning och organisation. Är civilingenjör i grunden och hade jobbat med marknadsföring ett antal år. Kände att jag ville ha en formell utbildning för att bli ännu vassare. Efter utbildningen känner jag mig mer kompentent och ha även fått ett utökat kontaktnät via kursdeltagarna.”

Daniel Sandblom
Yellington Communications

Sagt om EFL Marketing


”Jag ville skapa en teoretisk grund för de kunskaper jag inhämtat och bygga på med nya kunskaper och få nya verktyg, perspektiv och infallsvinklar. Detta dels genom kursen men även genom att träffa kursdeltagare inom olika branscher.

Ett stort plus är att kunna gå på kursen och seminarier utan att det krockar med arbetet. Att kursen är planerad kvällstid gjorde det smidigt att kombinera det med arbete på dagarna. Dessutom var det en bra balans mellan teori och praktik.”

Sara Kami Shirazi
Konsult med verksamhet inom marknadsföring, communication och projektledning