Affärskunskap

Affärskunskap

På EFL:s Affärskunskap utvecklar du din helhetssyn inom ekonomi, marknadsföring, strategi och ledning. Passar dig som på ett snabbt, roligt och inspirerande sätt vill lära dig att förstå och tala det ekonomiska språket, få bättre förståelse för ekonomiska samband, bli stärkt i ditt ledarskap och inom strategisk planering.

Gå till kursen
Executive MBA

Corporate Brand Management

Corporate Brand Management fokuserar på ledning, handhavande, utveckling och uppföljning av företags och organisationers modervarumärken. Vi kommer som bakgrund att titta case från olika industrier, men framförallt jobba med ditt eget företags varumärkesutveckling.

Gå till kursen

Creating the attentive company

Vet ert företag vad era kunder verkligen behöver? Är ni duktiga på att snabbt och effektivt snappa upp förändringar i konsumenttrender? Har ni en strategi för hur ni ska föra in framväxande teknologier i er portfölj? Vill ni bli bättre på att se hur ert befintliga erbjudande, utifrån era unika förutsättningar, kan utvecklas för att skapa ytterligare värde?

Gå till kursen

Digital Marketing

För många företag blir Digital Marketing en allt mer betydelsefull framgångsfaktor. Vad är Digital Marketing och hur kan det användas? På vilket sätt kan det bidra till att min organisation når sina affärsmål? Med vilka kriterier kan jag utvärdera styrkan i en Digital Marketing-strategi? Vilka komponenter borde ingå i ett Digital Marketing-program?

Gå till kursen

Digitalisering
– från buzzword till praktisk handling

Genom EFL:s utbildning ”Digitalisering - från buzzword till praktisk handling” får du kunskaperna för att ”plocka ned” digitaliseringens potential i mer konkreta termer till din egen verksamhet. Information som kan visa sig ovärderlig.

Gå till kursen

Diplomerad Controller

Diplomerad Controller är en 2-årig utbildning på deltid inom ekonomi, projektledning, strategi och ledarskap. Du kombinerar studierna med ditt arbete och tränas i att mer effektivt kunna hantera ekonomisk information. Du kommer bland annat att behärska strategi, affärsstyrning, verksamhetsplanering och ledarskap.

Gå till kursen

Diplomerad Marknadsekonom

Vill du öka din kompetens i att arbeta både strategiskt och operativt med marknadsföring? Diplomerad Marknadsekonom tränar dig i att analysera, motivera och fatta kvalificerade marknadsföringsbeslut. Detta är en bred och djup 2-årig utbildning på akademisk nivå inom strategisk och operativ marknadsföring.

Gå till kursen

EFL Affärsstyrning

EFL Affärsstyrning – verksamhetsstyrning på djupet och bredden. Ger dig nya verktyg för att kunna jobba mer strategiskt och ta den ekonomiska pulsen på verksamheter. Efter sex månader kommer du att vara bättre på att göra ekonomiska analyser och att ta fram kvalificerade beslutsunderlag utifrån verksamheten som helhet.

Gå till kursen

EFL Ledarskap i organisationer

Stärk din kompetens inom organisation, ledarskap, strategi och projektledning. Förbättra dig inom ledarskap i organisationer, organisationsutveckling och kunskapsutveckling. Du stärks i din yrkesroll som strateg, chef och ledare.

Gå till kursen

EFL Marketing

EFL Marketing – en marknadsföringsutbildning som går både på djupet och bredden. Du utvecklar dina färdigheter och får nya verktyg för att kunna arbeta bättre genom hela marknadsföringsprocessen, från strategi till genomförande.

Gå till kursen

EFL:s Styrelseprogram

EFL:s Styrelseprogram är en exklusiv utbildning i Corporate Governance. Det är den enda av sitt slag i Sverige och har startat årligen sedan 2000. Programmet ger både formell kunskap och större insikt om hur effektivt och framgångsrikt styrelsearbete bedrivs i praktiken.

Gå till kursen
Executive MBA

Ekonomistyrning

Ger dig fördjupade kunskaper i ekonomistyrning. Du kommer bland annat att lära dig grundläggande begrepp, produkt-, bidrags- och investeringskalkylering, självkostnadskalkyler och budgetering. Vi träffas vid åtta tillfällen under åtta veckor.

Gå till kursen
Executive MBA

Executive MBA

En Executive MBA vid EFL i samarbete med Ekonomihögskolan vid Lunds universitet ger deltagaren och dess företag en kraftfull kompetenshöjning inom strategiskt ledarskap, affärsutveckling och nytänkande.

Gå till kursen

Extern redovisning och Räkenskapsanalys

Utbildningen ger dig fördjupad kunskap i extern redovisning. Du kommer att behärska grundläggande begrepp, löpande bokföring, dubbel bokföring, bokslut, årsredovisning, och räkenskapsanalys.

Gå till kursen

Leading “Generation Y”

På Leading “Generation Y” utforskar vi företags utmaningar till följd av det skifte i normer, värderingar och drivkrafter som har skett i den nya ”Generation Y”. På vilket sätt påverkar detta organisationers sätt att organisera och utföra arbetet? Hur kan företag utnyttja denna medvetenhet för att öka sin framgång?

Gå till kursen
Executive MBA, Peter Lindström

Making mergers work

Making mergers work tränar din förmåga att förstå och hantera utmaningar i samband med uppköp och sammanslagningar. Denna Business Solution-workshop tar ett konkret helhetsgrepp utifrån komponenterna strategi, organisation, ledarskap och kommunikation.

Gå till kursen

I makroekonomins med- och motvind

Hur analyserar du din verksamhets konkurrenskraft i en turbulent makroekonomisk miljö?

Gå till kursen
Executive MBA

Managing Macroeconomic Uncertainty

Alla företag är exponerade för makroekonomiska förändringar, men få har en tydlig förståelse för de makroekonomiska risker (men också möjligheter) de exponeras för. På Managing Macroeconomic Uncertainty får du hjälp med att identifiera vilka makro-ekonomiska variabler som är viktiga för ditt företag och formulera strategierna för din verksamhet.

Gå till kursen

Organisation – strategi, struktur och styrning

Kursen Organisation – strategi, struktur och styrning ger dig verktygen för att ur ett managementperspektiv analysera och förstå organisationen ur olika intressenters perspektiv, relationen mellan organisationers olika delar, samt hur man mest effektivt arbetar för att skapa förändring i en given organisationsmiljö.

Gå till kursen

Performance Management

Det som följs upp blir gjort! Hur bedömer jag som chef mina medarbetares prestationer och vad kan jag som chef göra för att stödja en bättre resultatuppfyllnad?

Gå till kursen