What every manager should know

Att skaffa sig skarpa verktyg och metoder för att stärka och få utväxling på sin digitala närvaro blir allt mer nödvändigt. Gäller det även ditt företag? Troligen. Oavsett om du sitter som VD, del av en ledningsgrupp, affärsansvarig, chef eller projektledare är det därför viktigt att stärka förståelsen för området.

I ett workshop-format varvas intressanta och interaktiva diskussioner med case och övningar för att du ska utveckla din förståelse för såväl strategiska som taktiska aspekter kopplade till digital marknadsföring och just ditt företag eller organisation.

Innehåll

I ”Digital Marketing – what every manager should know” utvecklar du din förståelse för såväl strategiska som operativa aspekter av digital marknadsföring.

  • Vad är Digital Marketing och hur kan det användas?
  • Med vilka kriterier kan jag utvärdera styrkan i en Digital Marketing-strategi?
  • På vilket sätt kan det bidra till att min organisation når sina affärsmål?
  • Vilka komponenter, verktyg och metoder finns tillgängliga inom digital marknadsföring och hur ska de användas enskilt och tillsammans för att driva försäljning eller uppnå andra mål?
  • Hur kan digital marknadsföring vara en del av en större digital transformation av ert företag?
  • Hur avgörande är digital marknadsföring för ditt företags eller organisations framgång?

 

Uppbyggnad

Våra Business Solutions har upplägget 1+2 heldagar och vi träffas i Lund med omnejd.

För dig

”Digital Marketing – what every manager should know” vänder sig till dig som behöver stärka förståelsen för såväl strategiska som taktiska aspekter kopplade till digital marknadsföring. Du vill få en introduktion till vilka verktyg och metoder som finns inom området och hur de kan användas. Men du vill också lära dig hur digital marknadsföring kan användas i eller påverka just ditt företag eller ansvarsområde, och på vilket sätt det kan bidra till att du når dina affärsmål. I detta ingår bl.a. att lära sig en begreppsapparat och att förstå vilka frågor som måste ställas till kollegor eller kommunikationsleverantörer för att bättre förstå och utvärdera satsningar inom digital marknadsföring.
Eller kanske du redan idag jobbar operativt med digital marknadsföring men behöver bättre förstå det större och mer strategiska spel inom vilket verktygen och metoderna används.

EFL-teamet

EFL-teamet består av framstående pedagoger, forskare, ämnesexperter och utbildningsdesigners. Med våra kopplingar till Ekonomihögskolan i Lund och näringslivet skapar vi de bästa förutsättningarna för din utveckling. På EFL:s Business Solutions möter du ett handplockat team som säkerställer att du får det senaste från såväl forskningsfronten som best practice och guidar dig i dina skarpa utmaningar. Läs mer om EFL-teamet

Skarpa utmaningar – skarpa lösningar

Business Solutions är ett särskilt framtaget koncept för att under tre dagar fokusera på dina aktuella affärsutmaningar. Tillsammans med erfarna pedagoger och ämnesexperter, samt genom ett stort erfarenhetsutbyte i gruppen, möter vi aktuella frågor som dagens företag står inför. Vi skapar en bank med relevanta, konkreta och effektiva verktyg för just din verksamhet, som du omgående ska kunna ta hem och omsätta.

Pedagogiken, som är inspirerad från vårt Executive MBA-program, kan liknas vid hybrider av färdighetsträning, utbildning och erfarenhetsutbyte – allt med den senaste forskningen som bas.

Våra Business Solutions-teman tas fram i samråd med medlemsföretagen och ska spegla de viktiga frågor som står högt på organisationers och företags agendor och byts därför ut med jämna mellanrum.

EFL:s Business Solutions ges på engelska.

Datum

5, 12 och 13 december 2017

Programavgift

SEK 18 900
SEK 16 900 för medlemmar i EFL:s företagsnätverk

Priser exkl. moms.

Välkommen att kontakta oss!

EFL_MRS_C_Tony_Akesson_7933_150x150px

Tony Åkesson
telefon: 046-222 68 43
e-post: tony.akesson@efl.se

 

 

EFL_MRS_C_Per_Malmberg_7620_150x150px

Per Malmberg
telefon: 046-222 68 44
e-post: per.malmberg@efl.se