Hands on LinkedIn-utbildning
LinkedIn är idag en av de mest kraftfulla plattformarna för marknadsföring, nätverkande och varumärkesbyggande. Med över en miljard användare globalt – varav omkring 6 miljoner i Sverige – erbjuder plattformen unika möjligheter att nå beslutsfattare, specialister och andra yrkesverksamma i ett relevant sammanhang.
Kursen Marknadsföring och annonsering på LinkedIn ger dig verktygen för hur du använder LinkedIn på ett strategiskt och affärsdrivet sätt, och hur du bygger långsiktig, hållbar närvaro – både organiskt och genom betald annonsering. Du lär dig att öka företagets synlighet, varumärkeskännedom, kommunikation och att hitta nya kunder genom att arbeta smartare med innehåll, statistik och kampanjer.
Du får bland annat lära dig att förstå LinkedIns algoritm och hur den påverkar vad som får synlighet och engagemang. Vi går också igenom hur du arbetar med organiskt innehåll, skapar annonser, undviker vanliga misstag som många företag gör, och hur du aktiverar dina medarbetare som ambassadörer för varumärket – vilket stärker både räckvidd och trovärdighet.
Utbildningen är fullmatad med praktiska moment där du arbetar hands-on med LinkedIn under passen. Dessutom ingår tre tillfällen för fördjupning samt individuell genomgång av ditt Campaign Manager. Efter utbildningen kan du direkt omsätta dina nya kunskaper i praktiken.
Oavsett om du är marknadsförare, kommunikatör, företagare eller konsult får du konkreta verktyg och strategier för att maximera nyttan med LinkedIn. Utbildningen passar både dig som vill fördjupa din kunskap och dig som nyligen börjat arbeta med plattformen professionellt.
Vad tidigare deltagare tycker
”Linda Björck är överlägset Sveriges mest kunniga kring plattformen. Att anlita henne för föreläsningar, utbildningar och master classes är något jag varmt rekommenderar alla företag som har en ambition om att öka sin, och sina medarbetares kunskap om och utväxling på LinkedIn. Ett härligt, inkännande och ödmjukt guidande bemötande får man på köpet.”Jag lämnar mina varmaste rekommendationer.”
– Johanna Ståhl, Head of marketing, Castellum
Kursinnehåll
- Strategisk planering för din företagsprofil, samt skapa en handlingsplan
- Algoritmförståelse och optimering av räckvidd
- Bygga ett starkare varumärke och öka konverteringsgraden med rätt innehåll.
- Göra företagssidan intressant och sökbar.
- Välja rätt format – vilket är bäst för ditt budskap och innehåll?
- Sätta upp, mäta och optimera dina annonser i Campaign Manager.
- Använda LinkedIn:s statistikverktyg och analys – vilka når du i dag?
- Vanliga och dyra misstag och hur du undviker dem
- Engagera medarbetarna och optimera deras profiler som ambassadörer för varumärket
Uppbyggnad
Detta ingår i utbildningen:
- Två halvdagar live online eller på plats i Helsingborg. Alla tillfällen spelas in så du kan gå tillbaka och titta i efterhand.
- En förinspelad on-demand kurs, 14 inspelade videos & checklistor, annonsering på LinkedIn.
- 2 x 45 min gemensamma tillfällen för kompetenssäkring, fördjupning och frågor.
- 1 x 90 min avancerad annonsering, retargeting och målgruppsanpassning.
- 1 x 30 min enskild genomgång av ditt campaign manager och frågor.
- Bollplank under kursens 4 veckor
För dig
Den här utbildningen riktar sig till dig som arbetar med, eller vill bli bättre på, marknadsföring och annonsering via en företagssida på LinkedIn.
Föreläsare
Linda Björck
Linda Björck är en av Sveriges ledande LinkedIn-experter och ingår i LinkedIn Nordens expertgrupp. Linda är certifierad Social Media Manager med mer än 25 års erfarenhet inom marknadsföring, och har bl.a. medverkat i TV4 Nyhetsmorgon, poddar och andra media .
Datum
17-18/9
- Dag 1, kl 12:30-16
- Dag 2, kl 9-12:30
- 3 coachingtillfällen som meddelas vid kursstart
21-22/11
- Dag 1, kl 12:30-16
- Dag 2, kl 9-12:30
- 3 coachingtillfällen som meddelas vid kursstart
OBS! Det finns endast 12 platser till varje tillfälle.
Kostnad
Digitalt: 11.995:- exkl. moms.
På plats i Helsingborg: 12.995:- exkl. moms, inkl lunch dag 2 & fika båda dagarna.