EFL Logo

Digitalisera för tillväxt
– att använda inbound marketing för ökad försäljning

Köpbeteende och preferenser är under kraftig förändring. Kunden är påläst och har ett informationsövertag. Effekten av traditionell utåtriktad (outbound) marknadsföring blir således mindre och försäljningen riskerar att klinga av. Men hur gör man när den traditionella marknadsföringsmegafonen slutar fungera? Och hur når vi potentiella kunder före köpbeslutet fattas när många köpare läser på före första kontakten med försäljningsavdelningen?

Vi gästas av Henrik Börjesson, alumn från EFL:s Executive MBA-program och grundare av digitaliseringsföretaget TeQflo, på ämnet inbound marknadsföring och försäljning

Under temat Digitalisera för tillväxt introducerar Henrik Börjesson, alumn från EFL:s Executive MBA-program och grundare av digitaliseringsföretaget TeQflo, inbound marknadsföring och försäljning. Metodiken är köparcentrerad och växer i popularitet runt om i världen. Sammantaget handlar det om att hjälpa kunden mot bra köpbeslut.

Hot Spot-träffen leds av EFL:s Nicklas Holmberg, lärare och forskare vid Lunds universitet med fokus på digitalisering av mänskliga aktiviteter och tjänsteorientering av verksamhetsprocesser. Träffen möjliggör en ökad förståelse för hela inboundvärlden, vilket slutligen möjliggör ökad kundnöjdhet och tillväxt.

Det är i vanlig ordning ni deltagare som sätter extra krydda på träffarna med era erfarenheter och diskussioner. Så fundera gärna kring vilka frågor i anslutning till temat som ni vill ta upp under förmiddagen.

Hjärtligt välkommen till Hot Spot Digitalisering!

FAKTA

TID
6 november kl 9- ca 11.30
(EFL bjuder på frukost från kl 8.30)

PLATS
Lund (lokal meddelas i anslutning till träffen)

MER INFO
Kontakta Sophia Engleson:
sophia.engleson@efl.se
046-222 68 50

ANMÄLAN
event@efl.se

  • Fyll i intresseanmälan

    Vi hör av oss inom kort och berättar mer!