Köpbeteende och preferenser är under kraftig förändring. Kunden är påläst och har ett informationsövertag. Effekten av traditionell utåtriktad (outbound) marknadsföring blir således mindre och försäljningen riskerar att klinga av. Men hur gör man när den traditionella marknadsföringsmegafonen slutar fungera? Och hur når vi potentiella kunder före köpbeslutet fattas när många köpare läser på före första kontakten med försäljningsavdelningen?

Vi gästas av Henrik Börjesson, alumn från EFL:s Executive MBA-program och grundare av digitaliseringsföretaget TeQflo, på ämnet inbound marknadsföring och försäljning
Under temat Digitalisera för tillväxt introducerar Henrik Börjesson, alumn från EFL:s Executive MBA-program och grundare av digitaliseringsföretaget TeQflo, inbound marknadsföring och försäljning. Metodiken är köparcentrerad och växer i popularitet runt om i världen. Sammantaget handlar det om att hjälpa kunden mot bra köpbeslut.
Hot Spot-träffen leds av EFL:s Nicklas Holmberg, lärare och forskare vid Lunds universitet med fokus på digitalisering av mänskliga aktiviteter och tjänsteorientering av verksamhetsprocesser. Träffen möjliggör en ökad förståelse för hela inboundvärlden, vilket slutligen möjliggör ökad kundnöjdhet och tillväxt.
Det är i vanlig ordning ni deltagare som sätter extra krydda på träffarna med era erfarenheter och diskussioner. Så fundera gärna kring vilka frågor i anslutning till temat som ni vill ta upp under förmiddagen.
Hjärtligt välkommen till Hot Spot Digitalisering!