”Jag vill utvecklas och få ny kunskap inom hela marknadsföringsprocessen”

EFL

Käthe Nilsson, som driver modebloggen kathe.nu och webbtjänsten Hittabox.se, är en av deltagarna som startade på marknadsföringsutbildningen EFL Marketing i veckan. En start som hon efter första tillfället beskriver som ”även om förväntningarna var höga, då jag bara hört gott om kursen, uppfylldes mina förväntningar och mer därtill”.

Käthe Nilsson är en av deltagarna på EFL Marketing

I måndags var det dags att kicka igång EFL Marketing med ett förväntansfullt gäng av deltagare, som kommer att träffas en kväll i veckan under hösten för att utveckla sina färdigheter inom marknadsföring – från strategi till genomförande. En av deltagarna är bloggerskan Käthe Nilsson, som på kathe.nu skriver om mode, skönhet och shopping, samt driver webbtjänsten Hittabox.se, som är en jämförelsesajt för prenumerationsboxar.
– Efter att i mer tio år ha jobbat med digital marknadsföring och kommunikation, vill jag utvecklas och få ny kunskap inom hela marknadsföringsprocessen, såväl strategiskt som operativt, berättar Käthe Nilsson. Jag uppskattar att EFL Marketing har anknytning både till akademin och näringslivet, och att det går att läsa utbildningen på kvällstid. Det är smidigt att genom den digitala plattformen ladda ner artiklar och annat kursmaterial. Dessutom ser jag nätverkandet med de andra kursdeltagarna som en ytterligare källa till ny kunskap.

Käthe Nilssons blogginlägg efter första tillfället på EFL Marketing

Under hösten kommer Marketing-deltagarna att träffas varje vecka för att diskutera allt från kund och omvärldsanalys, erbjudandets utformning, Corporate Branding till varumärkesarbete i digitala medier, storytelling och marknadsföring för ökad försäljning. Teorier och modeller varvas med case, diskussioner och praktiska moment som till exempel kreativitetsövningar, retorik och förhandlingsteknik.

Efter första tillfället, som utöver att introducera utbildningen, handlade om perspektiv på marknadsföring och marknadsplanering, skrev Käthe på sin blogg:
– Även om förväntningarna var höga, då jag bara hört gott om kursen, uppfylldes mina förväntningar och mer därtill. Både kursansvariga vid EFL (Executive Foundation Lund) och pedagoger/forskare vid Ekonomihögskolan i Lund brinner för att skapa en så bra marknadsföringskurs som möjligt. Deltagarna är också en perfekt mix med olika åldrar och erfarenheter. Och så uppskattar jag enormt att det är en kurs med anknytning både till akademin och näringslivet. Jag kan direkt relatera till hur teorin kan användas i mitt eller ett annat företag.

Läs mer om EFL Marketing
Läs blogginlägget här: http://kathe.nu/2018/08/28/efl-marketing/