Leading Digital Business

Snabb teknologisk utveckling och globalisering stöper om spelplanen för många branscher. Den gamla kartan räcker inte längre till för att förstå och navigera i det nya affärslandskapet. Leading Digital Business – Developing Digital Business Models and Strategies ger dig förutsättningar, metoder och verktyg att utmana och utveckla ditt företags befintliga affärsmodeller. I en utforskande kontext av inspiration och kreativt tänkande i kombination med ett smörgåsbord av digitala möjligheter, ges du tillfälle att utveckla potentialen för din organisations framtid.

För många organisationer är det en nödvändighet att anpassa sig och utforska nya möjligheter i ett affärslandskap präglat av snabb teknologiska utveckling, för att behålla eller öka sin konkurrenskraft​. Att utveckla nya affärer parallellt med att hantera en befintlig verksamhet är en utmaning som många företagsledningar brottas med idag​.

Skillnaderna idag är att utvecklingstakten är avsevärt snabbare och att organisationer sällan är utformade för att hantera detta. Ofta upplevs det som svårt att använda befintlig organisation som plattform för djärva utvecklingsprojekt med betydande tillväxtpotential. Därför behövs kompletterande ansatser, metoder och verktyg, som kan kombinera djärva utvecklingsprojekt inom ramen för befintlig organisation samtidigt som den digitala förmågan ökas i organisationen.

Leading Digital Business ger dig verktygen för att utveckla förändringsstrategier och utvärdera digitala initiativ, bygga en experimenterande kultur och öka din digitala kompetens – parametrar som bidrar till organisationens digitala förmåga.

Programmet, som startar den 30 september, består av totalt 9 heldagar uppdelat på 3 moduler á 3 sammanhängande heldagar i internatform.

Läs mer om: Leading Digital Business – Developing Digital Business Models and Strategies

 


Vill du veta mer? Gör en intresseanmälan!

  • Intresseanmälan

    Fyll i intresseanmälan, så hör vi av oss inom kort och berättar mer!

 

Programansvariga

Tomas De Souza – Tomas de Souza är alumn från EFL:s Executive MBA-program. Tomas är verksam som konsult inom business design och affärsutveckling, med ett särskilt fokus på att konkretisera och realisera framtida affärspotential för såväl nya som traditionella verksamheter. Han kommer närmast från uppdraget som Director of Innovation för Bonnier News där han ansvarade för utvecklingen av nya produkter och tjänster för mediehuset.

Roger Ström – knuten till Ekonomihögskolan, har bred erfarenhet av forskning, undervisning, konsultverksamhet samt digital affärsutveckling. Han är också medförfattare till “Digital marknadsföring”, den första svenska boken som kopplar ihop digital transformation med digital marknadsföring.