Det var 24 stycken engagerade Executive MBA-deltagare som hade sitt första, utav totalt två stycken, internat om marknadsföring. Under tre dagar fick de en allmän introduktion till marknadsföringens värld, men arbetade även med dagens utmaningar inom marknadsföring och hur det ser ut i deras egna verksamheter.
Tredagars-internatet lade tyngdpunkt på vad marknadsföring är, branding och etiska frågor i samband med marknadsföring. Med tre av EFLs experter inom marknadsföringsområdet fick Executive MBA-deltagarna bland annat arbeta med live case, diskutera marknadsföring utifrån olika perspektiv, samt fundera över de utmaningar som dagens marknadsförare möter och hur deras egna verksamheter arbetar med marknadsföring.
Andra dagen mötte de EFLs Sofia Ulver, populär utbildare, forskare och universitetslektor vid Företagsekonomiska institutionen, Lunds universitet.
– Under min dag diskuterade vi mycket etik, moral och ansvar med utgångspunkt i heta fall på marknaden samt deras egna företag och organisationer, berättar Sofia Ulver. Vi arbetade bland annat med rollspel där de skulle debattera frågorna utifrån olika perspektiv. Jag hoppas att deltagarna efter internatet kan tänka längre och större än ”bara” företag och vinst. Engagerade och sällsynt intresserade deltagare. Bra gäng!
Nu laddar Executive MBA-gänget om inför nästa internat, som handlar om strategi!
Executive MBA
Executive MBA ger en kraftfull kompetenshöjning inom strategiskt ledarskap, affärsutveckling och nytänkande. Nästa program startar den 14 september 2015. Läs mer om Executive MBA