Workshop i varumärke med Mats Urde på EFL Marketing

På måndagskvällens agenda stod fortsatt fördjupning inom varumärkesarbete för deltagarna på kursen ”EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande”. Varumärkesexperten Mats Urde ledde en uppskattad workshop i Corporate Branding.

– Det gäller att se sitt företags varumärke som den viktiga konkurrensfördel det är, förklarade Mats när han startade igång workshopen där kursdeltagarna fick möjlighet att hitta utvecklingspotential för sina egna företags varumärken.

RTEmagicC_EFL_Marketing_Mats_Urde.JPG

Kursen EFL Marketing syftar till att ge en fördjupning inom marknadsföring både på djupet och på bredden. Akademiskt förankrade modeller och verktyg kombineras med praktiska övningar.  Upplägget är att spetsa kursdeltagarnas kompetens i marknadsplaneringsprocessens alla moment och avvägningar, allt från planering till genomförande. Kursen kan både läsas som fristående kurs eller valbar fördjupning inom EFLs Akademiska Diplomprogram.

– EFL Marketing har satt marknadstänket, och inte minst marknadsplanen i ett större perspektiv. Kursen har redan bidragit med många spännande inspel som jag kommer att ha stor nytta av i mitt arbete som marknadsansvarig, berättar Malin Nyman från Trafikverkets Järnvägsskolan i Ängelholm som läser EFL Marketing som fristående kurs.

RTEmagicC_EFL_Marketing_Malin_Nyman.jpg

Marcus Titland, Sales Manager på Rockwell Automation läser EFL Marketing som fördjupningskurs inom utbildningen Diplomerad Marknadsekonom. Även han tycker att EFLs pedagogiska modell i gränslandet mellan akademi och praktik är inspirerande. Marcus utvecklar resonemanget:
– Mats Urdes avsnitt var mycket intressant. Han är en mycket kunnig person och hans upplägg med referenscase blandat med livecase där vi alla var delaktiga var otroligt lärorikt. Jag tar med mig flera viktiga lärdomar, både generella och i min egen organisation.

RTEmagicC_Diplomerad_Marknadsekonom_Marcus_Titland.jpg

Mats Urde är en flitigt anlitad samarbetspartner till EFL. Förutom kursen EFL Marketing, medverkar Mats inom Executive MBA där han i vår kommer att ansvara för en hel kurs med fokus på Corporate Branding inom de valbara Business Solutions-delarna.

Läs mer om kursen  EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande

Läs mer om  Diplomerad Marknadsekonom

Läs mer om  Executive MBA