Med kunden i fokus på dagens Affärskunskap

Förhållningssätt till marknaden, kund, kundbehov, konkurrens, värdeskapande och konkurrensfördelar var i fokus på andra tillfället av kursen i Affärskunskap. Under 8,5 dagar i höst kommer deltagarna att bättra på sina företagsekonomiska kunskaper.

Detta bildspel kräver JavaScript.

I mer än 40 år har kursen Affärskunskap fyllt på deltagarnas kunskaper i marknadsföring, affärsredovisning, kalkylering, företagsanalys, finansiering och strategi. Under 8,5 dagar med träff en dag i veckan lär sig deltagarna de företagsekonomiska grunderna, så att de blir bekväma med att använda det ekonomiska språket, får en bättre förståelse för ekonomiska samband, samt blir stärkta i sitt ledarskap och inom strategisk planering.

Deltagarna på höstens kurs har nu haft sin andra sammankomst, som handlade om kunden och marknaden. Under ledning av EFL:s Jörgen Adolfsson ägnades dagen åt förhållningssätt till marknaden, kund, kundbehov, konkurrens, värdeskapande och konkurrensfördelar. Deltagarna diskuterade bland annat varför deras tilltänkta kunder bör göra affärer med just deras företag, och inte med någon annan leverantör.

Nästa tillfälle handlar om kalkylering. Då kommer de ägna sig åt företagets kostnadsstruktur, resultat och resultatplanering, samt produktkalkylering.


Affärskunskap

Affärskunskap är en komplett ”ekonomi för icke-ekonomer”-utbildning. På 8,5 dagar lär du dig på ett intressant och inspirerande sätt de företagsekonomiska grunderna. Du utvecklar ditt affärsmannaskap, blir van att använda det ekonomiska språket, får en bättre förståelse för ekonomiska samband och blir stärkt i ditt ledarskap och strategiska planering.

Nästa programstart av Affärskunskap är den 23 mars, 2023.

Läs mer om Affärskunskap >>

Vill du veta mer om Affärskunskap?
  • Intresseanmälan

    Fyll i intresseanmälan, så hör vi av oss inom kort och berättar mer!

Populära programstarter just nu