Danji – nya medlemmar i EFL:s Företagsnätverk

EFL:s nya medlemsföretag Danji är specialister på modern hantering av kundupplevelse. Med hjälp av bland annat smart AI-teknik hjälper de sina kunder att bli experter på sina kunder.

Danjis tre grundare; Fredrik Wall, Elin Öster och Ingela Mauritzon

Att lära känna sin kund har aldrig varit viktigare, men heller inte lika svårt. Färre kunder svarar på enkäter, vilket gör underlaget för en analys svår. Samtidigt drunknar vi i big-data.

På Danji, som har sitt säte i Lund, använder man kvalitativa, forskningsbaserade metoder för att kartlägga kundbeteenden. När man verkligen känner kunden på djupet kan man använda detta för att skapa en lyhördhet i organisationen, där kundens perspektiv och kontext lyfts fram så alla medarbetare instinktivt vet vad de ska prioritera.

Danji arbetar med att kartlägga kunders beteenden, språk, drivkrafter och triggers. Med hjälp av ett egenutvecklat verktyg, som bygger på smart AI-teknik, kan de analysera och sortera stora mängder data med kundfeedback från olika källor. Danji är även unika med att erbjuda en certifiering i kundupplevelse på svenska genom Danji Academy.

Bland Danjis kunder återfinns bl.a. Volvo Car Sverige, Volkswagen Group, Region Skåne, Midroc, Skellefteå Kraft och Cellbes.

Nu har Danji anslutit sig till EFL:s företagsnätverk.
– Vi ser fram emot att vara en aktiv del av EFL:s nätverk, både genom att sprida och hämta ny kunskap och inspiration från EFL och medlemsföretagen, säger Fredrik Wall, en av Danjis grundare. EFL:s mix av förankring i såväl akademi som näringsliv ger en tyngd och ett helhetstänk som är både unikt och väldigt tilltalande. Vi ser fram emot nya lärdomar, nya kontakter och nya relationer.


EFL:s Företagsnätverk

EFL:s företagsnätverk består av ca 100 företag och organisationer från olika branscher i regionen. I medlemskapet ingår bl.a. tillgång till ett brett kontaktnät, Hot Spot nätverksträffar, utbildningar till medlemspris, inspirationsseminarier, rådgivning och utveckling, kunskapslunch och den senaste forskningen. Läs mer om EFL:s företagsnätverk

Lär dig mer om kundupplevelse

Lyssna på Danjis Kundupplevelsepodden, där de varje vecka intervjuar en expert inom kundupplevelse. Du hittar den i din poddapp eller genom att klicka här.

Mer om

Mer om Danji hittar du på danji.se