I höstas gick Peter Södergren, Verksamhetschef, Region Skåne, utbildningen Making Your Business Digital – Strategies for developing digital business models and Strategies – en utbildning som han ger högsta betyg och beskriver som ”över förväntan, mycket bra och utvecklande”.
Making Your Business Digital omfattar 9 dagar med ambitionen att utifrån digitala möjligheter ge deltagarna förutsättningar, metoder och verktyg att utmana och utveckla sina företags befintliga affärsmodeller. Vi ställer 5 snabba frågor till Peter Södergren, som var en av deltagarna under hösten.
Hej Peter! Motsvarade Making Your Business Digital dina förväntningar?
Över förväntan, mycket bra och utvecklande!
Var kursen relevant för dig i din yrkesroll?
Ja, jag ser det som en viktig del i Hälso- och sjukvårdens omställning i digitalisering, som ex. 1177 e-tjänster.
Vilka delar i innehållet gav dig mest?
Modulinnehåll varvat teori med praktiska metoder som innebar att förflytta idé till praktisk handling. Två mycket bra programansvariga som kompletterade varandra föredömligt.
Vad skulle du ge Making Your Business Digital för betyg på en 10-gradig skala?
10 🙂
Vem skulle du rekommendera att gå kursen?
Så klart alla som står för en digital omställning i olika organisationer.
Läs mer:
Making Your Business Digital – Strategies for developing digital business models and Strategies