Hallå Anders!

Vi pratar med Anders Ekvall, som gick EFL Marketing förra hösten, om vad som har hänt sedan sist vi sågs och nyttan av kursen.

anders_ekvall_400x400px

Anders Ekvall
VD, IDÉ House of Brands

Vad har hänt sedan våra vägar senast korsades och du gick EFL Marketing?
Jag tillträdde tjänsten som VD för IDÉ House of Brands i Sverige den 1 januari.

Berätta om kursen, vad är det bästa du fått med dig?
Kursen gav mig nya verktyg, infallsvinklar och inspiration i de olika delarna av marknadsprocessen, från analys, strategi till genomförande. Det blev också många intressanta och dynamiska diskussioner i gruppen som representerade en stor variation av branscher och storlek på företag. Detta tillsammans med att genom grupparbete arbeta fram en marknadsplan för ett deltagande företag var mycket givande.

Varför valde du att gå kursen från första början?
Jag ville fylla på med fler och nya teoretiska kunskaper och modeller för att komplettera många års praktisk erfarenhet av företagsprofilering och product media. Kursen innehåller spännande delmoment som Corporate Branding och Digital Marketing, områden som har utvecklats mycket de senaste åren.

Vilka tycker du är de tre främsta argumenten för varför någon ska gå EFL Marketing?
Finna ny inspiration, bra kunskap och träning att utforma marknadsplan, träffa trevliga människor från många olika branscher!

Vad vill du, som håller på med profilprodukter, tipsa om för företagsjulklapp?
Om jag bara ska nämna en produkt får det bli Kattviksljusstaken, med glas som inte sotar. Jättefin både inne och ute! Det viktigaste tipset är dock att beställa i god tid, oavsett vad man väljer. Då är möjligheterna och utbudet större, priserna lägre, och det finns möjlighet att få något unikt. Ett tips som inte bara gäller julgåvor till anställda, kunder och samarbetspartners, utan även andra profilprodukter. Rekommenderar därför ett besök i någon av IDÉ House of Brands 20 showrooms runt om i Norden så fort som möjligt.

Läs mer om EFL Marketing

 

EFL MARKETING

EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande är en marknadsföringsutbildning som går både på djupet och bredden. Under en kväll i veckan under 20 veckor utvecklar deltagarna sina färdigheter och får nya verktyg för att kunna arbeta bättre genom hela marknadsföringsprocessen, från strategi till genomförande. Under programmets gång binder vi ihop de olika delarna genom att träna deltagarna i att ta fram en riktigt skarp marknadsplan. Läs mer