CREATING THE ATTENTIVE COMPANY

 

Vet ert företag vad era kunder verkligen behöver? Är ni duktiga på att snabbt och effektivt snappa upp kommande trender och omsätta detta i affärsmöjligheter? Har ni en strategi för hur ni ska föra in framväxande teknologier i er portfölj? Vill ni bli bättre på att se hur ert befintliga erbjudande, utifrån era unika förutsättningar, kan utvecklas för att skapa ytterligare värde?

 

Kreativ affärsutveckling de luxe

Uppmärksamma företag är skickliga på att identifiera vad som är viktigast för kunderna och de förstår hur de ska få sina erbjudanden att stämma överens med kundernas sätt att mäta framgång. Letar era kunder efter bättre prestanda, lägre kostnad, eller kanske en mer positiv emotionell upplevelse? Eller är det kanske så att ni, utifrån er position på marknaden, kan tänka utanför boxen och överträffa deras förväntningar? Kan ni hitta nya affärsutvecklingsmöjligheter som kompletterar ert erbjudande?

Med hjälp av exempel från företag som GE, Coca-Cola, LEGO och GoPro kommer du att involveras i en praktisk workshopbaserad kurs som fokuserar på hur du skapar ett uppmärksamt företag med en organisatorisk förmåga att omsätta behov och insikter till affärsvärde. Du kommer att få en djupare förståelse för hur ni identifierar framväxande behov, trender och teknologier, och hur ni omvandlar dessa insikter till innovativa produkter, tjänster och processer. Du får praktisk erfarenhet av en användarcentrerad verktygslåda som kan hjälpa er att föra in uppmärksamhetsinriktade metoder och arbetssätt i ert företags innovationsprocess.

Programansvarig

EFL_Andreas_Larsson_180x180px

“En djup användarinsikt är centralt för ökad innovationsförmåga och det är även viktigt att identifiera de trender som påverkar människors beteende och behov på kort och lång sikt —först då kan vi börja utveckla produkter och tjänster som användarna kommer att älska.”

Andreas Larsson
Programansvarig för ”Creating the attentive company”

Innehåll

  • Innovativ affärsutveckling: vad innebär detta och varför är det viktigt?
  • Exempelfall: vad kan vi lära oss från uppmärksamma företag?
  • Praktiska verktyg för att identifiera och förstå rådande och framväxande trender, användarbehov och teknologier.

Skarpa utmaningar – skarpa lösningar

Under tre dagar fokuserar vi på dina aktuella affärsutmaningar. Tillsammans med erfarna pedagoger och ämnesexperter, samt genom ett stort erfarenhetsutbyte i gruppen, möter vi aktuella frågor som dagens företag står inför. Vi skapar en bank med relevanta, konkreta och effektiva verktyg för just din verksamhet, som du omgående ska kunna ta hem och omsätta.

Pedagogiken, som är inspirerad från vårt Executive MBA-program, kan liknas vid hybrider av färdighetsträning, utbildning och erfarenhetsutbyte – allt med den senaste forskningen som bas.

Uppbyggnad

1+2 heldagar och vi träffas i Lund med omnejd.

För dig

Vänder sig till dig som jobbar med affärsutveckling, marknadsföring, produktutveckling och liknande innovationsfrågor.

EFL-teamet

EFL-teamet består av framstående pedagoger, forskare, ämnesexperter och utbildningsdesigners. Med våra kopplingar till Ekonomihögskolan i Lund och näringslivet skapar vi de bästa förutsättningarna för din utveckling. Du möter ett handplockat team som säkerställer att du får det senaste från såväl forskningsfronten som best practice och guidar dig i dina skarpa utmaningar. Läs mer om EFL-teamet

Anmälan

Kursen erbjuds som företagsanpassad utbildning. Välkommen att kontakta oss för mer information på 046 – ­222 68 50 eller info@efl.se.

Villkor

Läs våra allmänna villkor

Välkommen att kontakta oss!

Andreas Olsson
046-222 68 47
andreas.olsson@efl.se

Henrik Lundgren
046-222 68 42
henrik.lundgren@efl.se

 

Efl