– en lysande stjärna mitt i festivaldöden…
Allt fler människor besöker musikfestivaler i Sverige. Det är en tydlig trend sedan början av 2000-talet. Rekordåret 2013 besöktes festivalerna i Sverige av drygt 268 000 betalande gäster. Trots detta pratas det om ”festivaldöd”. Många festivaler har fått kasta in handduken. Hultsfred och Peace & Love är två kända exempel. Samtidigt visar Sweden Rock Festival en fantastisk utveckling. Sedan starten i Olofström 1992 har man utvecklats till en av Sveriges största musikfestivaler med en kontinuerligt stigande omsättning, starka marginaler och många besökare.
Vad gör Sweden Rock Festival rätt? Hur tänker man när det gäller marknadsföring, innovation och varumärke? Vad kan vi andra lära och ta med till våra egna företag och branscher?
Torsdagen den 26 februari 2015 inleder vi vårens Ex Ante Marknad med att få lyssna till och diskutera med Mats Natvig, VD för Sweden Rock Festival. Moderator under förmiddagen är Jörgen Adolfsson.